Att välja rätt CMS

Innan CMS fanns så var det ganska krångligt att skapa websidor. Först var du tvungen att skapa en sida som du programmerade i HTML och CSS. Sedan var du tvungen att spara denna sida lokalt på en dator och kunde då bara göra ändringar på sidan genom denna dator vilket inte var bra om det […]

Läs mer...

Trender inom webbdesign

Hemsidorna blir fler och fler, samtidigt som besökarnas koncentrationstid minskar. När besökaren kikar in, som genom ett skyltfönster, gäller det att snabbt kommunicera företagets budskap och utstråla en känsla som överraskar, underhåller och behåller besökaren.

Läs mer...

One page website

En one page website är precis vad det låter som. Det är en websida som bara består av en enda sida. Om du funderar på att själv bygga en websida kan detta vara ett riktigt bra alternativ till dem mer traditionella websidorna. Dessa websidor har på senare år blivit allt mer populära och idag är […]

Läs mer...

Din sociala mediastrategi för att locka besökare

Om du har en sida eller ett företag som du vill locka mer besökare till så är det en riktigt bra idé att använda sig av sociala medier. Dessa medier är helt gratis att använda och med hjälp av dem kan du nå ut till miljontals människor, det är som gratis reklam. Det är därför […]

Läs mer...

Effekten av en bra SEO

SEO, som står för Sök Engine Optimization eller sökmotoroptimering på svenska är den person på ett företag som hjälper till att hålla företagets webbplats högt upp på sökmotorernas resultatlistor så att företaget alltid ligger i blickfånget när någon söker på internet.

Läs mer...

Vad är skillnaden mellan SEO och SEM?

I den digitala världen finns det en uppsjö av olika specialister med olika expertområden som kan tyckas mycket nischade. Det är inte så enkelt att skilja de olika specialistområden åt då de jobbar mot samma mål och till synes liknande uppgifter. Förhoppningsvis ska begreppen redas ut här och skillnaden mellan SEM och SEO bli mer […]

Läs mer...